amwmxz

amwmxz

amwmxz

amwmxz

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

یک اتفاق نو در کوادکوپترهای خورشیدی +فیلم

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، زمانی‌که دندان‌های یک کودک آسیب می‌بیند، مجبور است تا آخر عمر با آن دندان خراب زندگی کند.

زیرا دندان‌ها به خودی خود ترمیم نمی‌شوند.

در این راستا، محققان یک آزمایش را با موفقیت انجام دادند که امکان ترمیم دندان‌های کودکان را فراهم می‌آورد.

در این آزمایش، دندان‌های کودکان با استفاده از سلول‌های بنیادی کودک بازسازی می‌شود.

تیم تحقیقاتی، سلول‌های بنیادی "پالپ" یا "مغز" دندان (درونی‌ترین قسمت دندان) کودکان بیمار را استخراج کردند و به سلول‌ها اجازه دادند که در محیط آزمایشگاه دوباره تولید شوند.

پس از آن، سلول‌ها را در دندان‌های آسیب‌دیده کودک کاشتند.

یک سال بعد، در دندان‌های کودک به اندازه‌ای بافت سالم رشد کرد که قادر به احساس سرما و گرما در دندان‌های خود بود.

گفتنی است، دندان‌های دائمی این کودکان آسیب دیده بود.

این روش درمانی که مبتنی بر سلول‌های بنیادی است، تمام اجزاء ضروری برای بافت دندان را فراهم کرد.

بیمارانی که روش درمانی آن‌ها به سبک سنتی و معمول صورت گرفته بود، در دندان‌های آسیب‌دیده خود هیچ احساسی پیدا نکردند.

آزمایشات مزبور در چین صورت گرفت. حال محققان این پروژه در پی گرفتن تاییدیه از سوی "سازمان غذا و دارو"ی آمریکا (FDA) هستند.

قسمت تلخ ماجرا این است که این آزمایش برای بزرگسالان قابل اجرا نیست و کاربرد ندارد.

اگر فردی مایل به اجرایی کردن آزمایش در دندان‌های خود باشد، به سلول‌های بنیادی اهدایی نیاز دارد.

با استفاده از این روش درمانی سلامت دهان و دندان بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۴۶
  • amwmxz amwmxz
چرا بسیاری به ساختگی بودن فرود روی ماه و دیگر نظریه‌های توطئه باور دارند؟

 اگر به دنبال کسب اطلاعات جامعی در مورد عفونت HIV و بیماری ایدز هستید، با این مقاله همراه شوید.منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۴۳
  • amwmxz amwmxz
مایکروسافت: استفاده از اینترنت اشیا باید بسیار ساده‌تر شود

ربات مبتنی بر بینایی کامپیوتری MIT، می‌تواند از نظر بصری اشیایی را که قبلا ندیده است، درک کند و تشخیص دهد. منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۰۵
  • amwmxz amwmxz
hcynnm

 

به گزارش خبرآنلاین، سرعت‌بالاتر با تاخیرکمتر باعث می‌شود تا همه ابزارهای الکترونیکی از گوشی هوشمند گرفته تا سیستم‌های تعریف‌شده در خودروهای خودران را تحت تأثیر خود قرار دهد.{لینک}

هرچند در روزهای اولیه 5 جی هستیم، اما کمپانی‌ها، اپراتورها و سازندگان ابزارهای مرتبط، نیاز دارند تا بیشتر به هم نزدیک شده تا در جهت سازگار نمودن استانداردها اقدام کنند.

ظاهراً استانداردها را ITU نوشته و تصویب می‌کند و 3GPP نیز با سازندگان سخت‌افزار در این زمینه همکاری می‌کند. در حال حاضر یک نوع اتصالات 5 جی داریم که روی سخت‌افزار 4 جی بنانهاده شده و غیر استاندارد است. از سوی دیگر شبکه کاملاً نو از نوع 5 جی داریم که مستقلاً ساخته‌شده و با استانداردهای جدید مطابقت دارد. مدل قدیمی دسامبر 2017 به اتمام رسیده و مدل جدید نیز ژوئن 2018 توسعه‌یافته است و حالا قرار است از 2019 شبکه 5 جی رسماً کار کند.

قرار است ورایزون سال آینده به‌عنوان اپراتور آمریکایی از گوشی موتو زد3 به‌عنوان اولین گوشی با اتصالات 5 جی استفاده کند. تی موبایل نیز با نوکیا برای توسعه 5 جی قرارداد بسته و از 2019 کار را شروع می‌کند.

کمپانی کوآلکوم به‌عنوان قطعه ساز، تراشه مودم 5 جی را می‌سازد و اجازه نصب روی انواع محصولات را صادر می‌کند. از مودم اسنپ دراگون ایکس 50 کمپانی‌های بزرگی مانند نوکیا(HMD)، سونی، شائومی، اوپو، ویوو، اچ تی سی، ال جی، ایسوس، زد تی ئی، شارپ و فوجیتسو استفاده می‌کنند.

آنتن جدید کوآلکوم به نام QTM052 mmWave به‌عنوان محصول اصلی برای سرعت‌بالا در 5 جی رونمایی شده و به‌زودی در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

اما کمپانی اینتل دیر اقدام کرده و مودم مخصوص 5 جی را به شرکای خود مانند مایکروسافت، دل، اچ پی، لنوو و ... برای ساخت لپ‌تاپ و ... داده است.

سامسونگ نیز با مودم اکسینوس 5100 و هوآوی نیز با 5G01 و تراشه‌های جدید مبتنی بر Kirin در 2019 به توسعه اتصالات نسل 5 کمک می‌کنند. اپل متأسفانه قافیه را به همگان باخته و هنوز برنامه مشخص خود برای 5 جی را مشخص نکرده است.

اما درمجموع کمپانی‌ها برای توسعه یکدست و سریع 5 جی نیاز به همکاری و مشارکت بیشتر با یکدیگر دارند.

۵ جی می‌آید

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۳۴
  • amwmxz amwmxz
سرو غذا در رستوران با کمک ربات‌ها+فیلم

گوگل به تازگی نسخه‌ جدید مرورگر کروم را منتشر کرده که از رابط کاربری متریال شبیه آنچه در پیش نمایش اندروید P مشاهده کردیم، بهره برده است.0
گوگل کروم به رغم دریافت به‌روزرسانی‌ها پی‌درپی در فواصل زمانی کوتاه، در چند سال اخیر تغییر چندانی را در بخش رابط کاربری و ظاهر دریافت نکرده است. البته به نظر می‌رسد این رویه در حال تغییر است، چراکه به تازگی نسخه توسعه دهندگان آن با تغییرات عمده در طراحی در دسترس عموم قرار گرفته است.بر این اساس نسخه توسعه دهندگان مرورگر گوگل کروم که با نام Canary شناخته می‌شود و از طریق این لینک قابل دانلود است، دارای رابط کاربری ارتقا یافته و مدرنی است که به نظر می‌رسد از زبان طراحی اندروید P الگو گرفته است. در این نسخه علاوه بر تغییر انیمیشن‌های انتخاب المان‌های مختلف، شاهد تغییر ظاهر نوار آدرس‌دهی، دکمه‌های رفرش، برگشت، پروفایل و نشانه گذاری هستیم. طراحی متریال در تولد ١٠ سالگی به گوگل کروم آمد مرورگر گوگل کروم ده ساله شد گوگل کرومعلاوه بر آن ظاهر سربرگ‌های باز شده تغییر کرده و از شکل یکنواخت مستطیلی شکل خارج شده است. اکنون اگر بیش از یک صفحه باز داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که گوشه نوار تب‌ها کمی گرد هست. همچنین آیکون بارگذاری صفحه هم به‌روزرسانی شده و شبیه به چرخنده‌ای شده که در آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس هم می‌توان مشاهده کرد.البته همان‌طور که گفته شد این تغییرات در نسخه Canary گوگل کروم قابل دسترس است و این احتمال وجود دارد در نسخه نهایی و پایدار شاهد تغییراتی در رابط کاربری جدید باشیم.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۳۸
  • amwmxz amwmxz
تشخیص دقیق‌ سرطان با یک سیم مغناطیسی

 

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات زیادی درباره مزیت‌های رژیم غذایی مدیترانه‌ای انجام‌شده اما تحقیقی که مستقیم روی افراد مسن منطقه تمرکز کرده باشد، انجام‌نشده بود. {لینک}

تحقیق جدید صورت گرفته توسط I.R.C.C.S موسسه مغز و اعصاب مدیترانه در ایتالیا این موضوع را به‌طور علمی و روی 5200 نفر بالای 65 سال به مدت 8 سال انجام داده و به نتایج درخور توجهی هم رسیده است. تحقیق دوم با افزایش تعداد افراد موردبررسی قرارگرفته به 12 هزار نفر از روی سایر مطالعات و تحلیل داده‌ها انجام‌شده است.

تحقیق مذکور در مجله انگلیسی Nutrition{لینک} منتشرشده و توضیح داده است چگونه یافته‌های علمی درباره افراد مسنی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشتند با عمر طولانی آن‌ها مطابقت داده‌شده است.

ابتدا اینکه این نوع رژیم غذایی مانع از بروز مرگ زودرس در افراد می‌شود.

سبک زندگی و غذایی مردم در جنوب ایتالیا و یونان با مردم اروپای شمالی و آمریکای شمالی مورد مقایسه قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که: مصرف زیاد غذاهای گیاهی و سیبزجات، آجیل، میوه ، غلات و روغن‌زیتون و مصرف متوسط لبنیات، گوش و شراب قرمز و نیز مصرف کم تخم‌مرغ و شیرینی می‌تواند عوامل مؤثر بر طول عمر باشد.

تحقیق روی راز بقای 5200 نفر از افراد 62 سال با بالای منطقه مولیس در مرکز ایتالیا نیز بخشی از این تحقیق جدید شد تا نشان دهد رژیم غذایی مدیترانه‌ای با طول عمر رابطه مستقیم دارد.

 

 

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۹ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۳۷
  • amwmxz amwmxz
افت شدید فالوورهای توئیتر / ترامپ ۱۰۰هزار و اوباما ۴۰۰هزار فالوور از دست دادند

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و ۱۹ مرداد بیست و چهارمین سالروز آغاز عرضه سیم کارت در ایران، با حضور بیش از ۲۰۰ خبرنگار فعال در رسانه های کشور، مهندس فرهنگ مدیرعامل همراه اول، دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، مهندس شیرزاد مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مدیران ارشد همراه اول مراسمی جهت گرامیداشت این دو رویداد مهم برگزار کرد و طی تفاهم نامه ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مشارکت خود در نوسازی مدارس در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و سایر مناطق محروم کشور خبر داد.

مهندس حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول در این مراسم ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه که طی این سالها همواره حامی این اپراتور بوده و به توسعه فضای تکنولوژی کمک کرده اند، گزارش مختصری از فعالیت های این اپراتور ارائه داد.

مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به جایگاه این اپراتور در صنعت اپراتوری تلفن همراه گفت: همراه اول در ایران و خاورمیانه از نظر تعداد مشترک رتبه نخست، در آسیای جنوبی رتبه هفتم و در جهان در بین ۱۰۰۳ اپراتور تلفن همراه، رتبه هجدهم را داراست.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه مشترکین دیتای این اپراتور رکورد ۳۹۰۰ ترابایت ترافیک روزانه را ثبت کرده اند، گفت: طی سال ۴ ماه اول سال ۹۷ ترافیک دیتای همراه اول نسبت به سال قبل آن ۲.۶ برابر رشد کرده و در مجموع روند ترافیک دیتا در شبکه (ماهانه)، ۱۶۴ برابر رشد داشته است.

فرهنگ با اعلام اینکه رتبه شفافیت اطلاع رسانی همراه اول در بورس طی سال های گذشته همواره بهبود یافته است، گفت: در آخرین ارزیابی صورت گرفته یعنی پایان سال ۹۶، همراه اول در بین ۳۰۲ شرکت بورسی موفق به کسب عنوان دوم شفافیت شده است.
مدیرعامل همراه اول در ادامه با اشاره به روند رو به رشد درآمد دیتا در این شرکت اظهار داشت: در ۵ سال گذشته درآمد حاصل از دیتا در همراه اول ۲۸ برابر رشد داشته و به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

فرهنگ با بیان اینکه همراه اول در بین ۳۰۲ شرکت بزرگ بورسی رتبه ۲ شفافیت را کسب کرده است گفت: خوشبختانه در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۶، براساس گزارشات ارائه شده، همراه اول برای پنجمین سال پیاپی، موفق به کسب نظر مقبول حسابرس مستقل شده است و این مسأله با توجه به درآمد بیش از ۱۲۴۷۱ میلیارد تومانی همراه اول در سال ۹۶ قابل توجه است. همچنین همراه اول در همین راستا موفق شد تندیس زرین هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را کسب کند.

مدیرعامل اپراتور اول با بیان اینکه همراه اول قصد دارد همزمان با تحولات دیجیتال علاوه بر به روزرسانی سازمان و فعالیت درکسب و کار اصلی خود، در حوزه های دیگر نیز فعالیت کند، گفت: همراه اول علاوه بر محافظت از کسب و کار اصلی قصد دارد در ایجاد کسب و کارهای نوظهور و نزدیک به کسب و کار اصلی و فراتر از آن فعالیت کند.

برش کیک تولد ۲۴ سالگی همراه اول و تجلیل از زحمات خبرنگاران، از دیگر برنامه های مراسم «شبی با اصحاب رسانه» همراه اول بود که چهارشنبه شب (۱۷مردادماه)، برگزار شد.

در این مراسم شرکت ارتباطات سیار ایران دو تفاهم نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امضا کرد. تفاهمنامه اول در خصوص اعطای کمک همراه اول به احداث، تجهیز و نوسازی مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از طرف همراه اول و تفاهمنامه دوم در خصوص اعطای کمک های جمع آوری شده مشترکین همراه اول برای تجهیز و نوسازی مناطق محروم از طریق راه اندازی سامانه #۲۴* توسط طرف اول همزمان با سالروز ۲۴ سالگی برند همراه اول به امضا رسید.

2121

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۴۲
  • amwmxz amwmxz
راه‌های جذب و افزایش فالوور اینستاگرام/ فالوورهای فیک را بیشتر بشناسید

 ترکیبات آلی سبک یا فرّار(VOCs) که در هوا شناور می‌شوند، می‌تواند در طولانی مدت و کوتاه مدت منجر به فهرستی طولانی از عوارض سلامتی در انسان‌ها شود. دانستن اینکه تجمع این ترکیبات در کجا و در چه سطوحی است، امکان فوق العاده‌ای برای جلوگیری از این عوارض است.یک تیم از دانشمندان دانشگاه رایس(Rice)، موفق به توسعه پهپادهای خودران حساس به این گازها شده‌اند.ترکیبات آلی فرار، گازهایی هستند که از محصولاتی نظیر اسپری و چسب مو، اگزوز خودروها و نشت و انفجارهای خطرناک ایجاد می‌شوند و هنگامی که توسط انسان استنشاق می‌شوند، می‌تواند موجب تحریک چشم و بینی، خستگی، حالت تهوع و سردرد شود. در حالی که در طولانی مدت در معرض این گازها قرار گرفتن، می‌تواند منجر به سرطان شود.محققان دانشگاه رایس به همراه محققان کالج پزشکی بیلور(Baylor) و موسسه فناوری هوستون(Houston) به دنبال بهره‌گیری از قدرت پهپادها در شناسایی ابرهای این گازها هستند. آنها به طور خاص، امیدوارند نشت و انتشار این گازها به جو را با این پهپادها شناسایی کنند.این پهپادهای خودران موسوم به "ASTRO"، از طیف‌سنج لیزری با رزولوشن بالا برای تشخیص گازها در زمان واقعی استفاده می‌کنند.

برنامه این است که ناوگانی از این پهپادها را به پرواز دربیاورند تا بتوانند با استفاده از حسگرها و فرستنده‌ها برای ارتباط با یکدیگر، یک شبکه شناسایی نشت و انتشار گازهای آلی فرار را تشکیل دهند.مجموعه این پهپادها یک مدل سه بعدی از مناطقی که توسط گازهای آلی سبک آلوده شده‌اند و برای انسان‌ها مضر هستند، ایجاد می‌کنند که سپس می‌توانند ساکنین منطقه را مطلع کنند."ریکاردو پترولو" محقق اصلی این مطالعه از دانشگاه رایس می‌گوید: در حال حاضر، اگر یک نشت شیمیایی وجود داشته باشد، ممکن است مردم تا چند روز از وجود آن مطلع نشوند، اما سیستم ما می‌تواند بلافاصله از طریق تلفن‌های همراه، آنها را مطلع کند.دانشمندان چندی است که در حال توسعه این پهپادها هستند، اما به تازگی موفق به دریافت کمک از سوی بنیاد ملی علوم به میزان 1.5 میلیون دلار شده‌اند. این کمک، تیم را قادر می‌سازد تا فناوری‌های بی‌سیم و فناوری شناسایی را توسعه دهد و سپس به طور مطلوب، آنها را در مکان‌های آسیب‌پذیر قرار دهد و دیگر برنامه‌های بالقوه را پیگیری کند.پترولو می‌گوید: این پلتفرم به طور کامل مستقل است و هیچ دلیلی وجود ندارد که دوربین‌ها و دیگر حسگرهای بی‌سیم را پشتیبانی نکند.
منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۷ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۱۱
  • amwmxz amwmxz
ساخت باتری زیستی با استفاده از کاغذ

"جیم برایدنستین" مدیر ناسا، تصمیم کمیته شورای مشورتی ناسا را اعلام کرد که طی آن، امکان تجاری‌سازی عملیات‌های این آژانس در مدار زیرین زمین به منظور کاهش هزینه‌ها و تامین هزینه‌های سفر به سوی ماه و مریخ فراهم خواهد شد.

برخی از این برنامه‌ها می‌تواند شامل تامین محصولات مورد استفاده فضانوردان و حتی فروش حق نامگذاری موشک‌ها و دیگر فضاپیماها به برندهای تجاری معروف باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید یک فضانورد را با یک ردبول در دست در حال رفتن به سوی سیاره سرخ ببینید.

 ناسا به فروش می‌رسد

"مایک گلد" رئیس کمیته تصمیم‌گیری ناسا می‌گوید که این کمیته همچنین از قوانین منسوخ نیز استفاده خواهد کرد تا فضانوردان آمریکایی، فعالیت‌های خصوصی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهند.

وی گفت:شرکت‌ها نباید مجبور شوند به منظور انجام ماموریت‌های خصوصی به فضانوردان روس مراجعه کنندو فضانوردان آمریکایی باید حتی بتوانند در فیلم‌های تبلیغاتی نیز شرکت کنند.

برایدنستین تاکید کرد که نمی‌دانسته آیا این نوع از تجاری‌سازی امکانپذیر باشد. وی همچنین اشاره کرد که ممکن است این کار به ناسا در رقابت با شرکت‌های فضایی خصوصی کمک کند.

ایالات متحده آمریکا با کمبود خلبانان نظامی مواجه است، به این دلیل که خلبانان می‌توانند پول بیشتری از طریق کار با خطوط هوایی به دست آورند. همین داستان برای فضانوردان ناسا و شرکت‌های فضایی خصوصی نظیر اسپیس‌ایکس (SpaceX) نیز ممکن است پیش بیاید.

برایدنستین همچنین اشاره کرد که این شیوه خصوصی‌سازی می‌تواند نفوذ ناسا را ​گسترش دهد و بعید نیست مقاومت قابل توجهی در مقابله با آن صورت گیرد. به عنوان مثال، دانشمندان، همیشه علاقه‌مند به تجاری کردن کارهای خود نیستند و ناسا هم همیشه یک فضای امن برای جستجوی علمی خالص بوده است.

همچنین مسئله این است که شاید این خصوصی‌سازی، موجب خلل در مأموریت‌های ناسا شود. از جمله اینکه فضانوردان در مواجهه با یک معامله پرسود چه رویکردی خواهند داشت. چندین مسئله و نکته اخلاقی و عملی وجود دارد که ناسا قبل از شروع خصوصی‌سازی باید آنها را در نظر بگیرد.

2323

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۰۹
  • amwmxz amwmxz
myeknc

همراه اول در این نمایشگاه، جدیدترین محصولات و خدمات سازمانی، راهکارهای هوشمندسازی و اینترنت اشیا را در غرفه خود ارائه می کند. علاوه بر این در حوزه هوشمندسازی و‌اینترنت اشیا هوشمند سازی شبکه انرژی، مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، نمایش شهر هوشمند از طریق واقعیت افزوده و در حوزه محصولات و خدمات سرویس شماره مجازی، خط ویژه سازمانی، چتر دیتای سازمانی، بسته های اشتراکی و اختصاصی دیتا، شبکه خصوصی مجازی موبایل و شبکه اختصاصی امن همراه در این نمایشگاه حضور دارد.

همچنین طرح تعویض رایگان سیمکارت به یوسیم و فروش سیمکارت ویژه ۱۰۰ هزار تومانی از دیگر برنامه های همراه اول در این نمایشگاه است.

2121

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۵ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۲۰
  • amwmxz amwmxz